onsdag 10 mars 2010

ikväll åkte emmy hem. hon har varit här sen i lördags och sen dess har allt varit lite extra ljuvligt. lördagsnatten var topp tre roligaste natten på hela året. och förra året. natten till idag är med på åtminstone topp tio. på ett helt annat sätt. igår bjöd emmy på bag in box i vardagsrummet. hon blev mest berusad och när vi gått och lagt oss somnade vi på en gång. sandra i sitt rum, emmy och jag i mitt rum. så väcker emmy mig och säger att hon måste kräkas. hon reser sig upp, välter ett glas på mitt skrivbord, springer in på toaletten och spyr supermycket. sen dricker hon vatten och pratar om hur äckligt det var tills jag somnar. så väcker hon mig, frågar om det brinner. jag förklarar att det är sandras råttor som låter bara (fast det låter verkligen som att det brinner, de prasslar i tidningspapper). så somnar hon också. då hör jag sandras röst som säger "jag är på väg". blir rädd och vet inte om jag bara hörde det i mitt huvud eller om hon gick i sömnen. tycker mig höra steg i hela lägenheten och vågar inte röra mig. petar på emmy som inte vaknar. petar mer och mer. slår och säger vakna. så vaknar hon och jag säger att jag tror sandra går i sömnen. hon svarar "nej". jag säger igen att jag tror verkligen hon gör det. säger "snälla snälla emmy, kan du inte gå upp och titta". hon svarar "nej". jag frågar om hon tror jag inbillar mig. hon svarar "ja". så jag lägger mig närmre henne och tänker på tårtor och klänningar tills jag somnar. när jag berättar det här för emmy morgonen efter är det enda hon minns det där äckliga vattnet hon drack efter hon spytt. och sandra hade sovit som en liten prinsessa. som vanligt.

2 kommentarer:

  1. finaste natten! förutom att jag drömde att jag blev biten av en huggorm. annars var det underbart!! älskar er!

    SvaraRadera