lördag 22 maj 2010

ibland på natten när jag vaknar skriver jag, mitt i sömnen, upp mina drömmar i min telefon:

dröm nummer ett:
han och jag. på fest i linns hus. valborg. pratade i soffan. nuddade varandra lite. sen nuddade vi varandra lite inne på toaletten. sen var vi på kompasseö med mina föräldrar och två vänner vill honom. då kysste han mig, utanför kappahl. sen kysstes vi igen någonsvans. jag var så himla glad.

dröm nummer två:
han tog på mitt knä och sa att jag hade vodka där. då hade jag mina långkalsoies på mig. inne på toaletten hade jag davids favoritklänning med mina mjukisbyxor till. letade efter strumpbyxor till. han sa att jag var fin ändå. att alla gillad mig som jag var

dröm nummer tre:
ska fira jul med min och hennes släkt. letar efter henne i huset. hittar henne sitta på en solstol på en inglasad altan (som annas). emil är där också. hon blir sådär glad när hon ser mig och kramar mig. frågar om jag vill följa med ut och röka. det vill jag. så sitter hon i mitt knä. det är jättemycket folk överallt. sommar fast det är jul. kommer en avlägsen släkting till henne, sätter sig mittemot. säger: gud vad fina ni är tillsammans, hur länge har ni varit tillsammans? till mig. jag skrattar och svarar att vi inte är tillsammans. hon frågar mig vad hon sa. hon ställer sin fråga igen. hon skrattar och ler som hon alltid gör, säger: vi har varit tillsammans i fem månader ungefär. sen säger hon: nej, men på riktigt, rebecca är den gulligaste jag vet. i världen. jag sa: jag tycker att du är det. kvinnan mittemot hennes vän sa aaaw och log. gjorde vi med. sen vaknade jag.

2 kommentarer:

  1. sååå fina drömmar! Puss

    SvaraRadera
  2. Sådana fina drömmer du har. I min dröm imorse blev jag kidnappad av ett elakt mc-gäng. Eller rättare sagt, jag var i deras lokal med en bekant. De hade fått för sig att jag hade fått höra något känsligt som inte fick komma ut. Eller att jag bara råkat vara med fel person. Jag försökte förklara att det hela var ett misstag. Att jag inget visste. De litade inte på mig. En man började greppa mig om armen med avsikten att trycka ner mig mot en stor säng. De pratade om att ta livet av mig. Eller tortera mig. Jag stirrade på fönstret och undrade om jag skulle chansa och kasta mig ut. Två eller tre våningar. Sen gräs. Jag höll något lite och hårt i handen, en fjärrkontroll kanske. Tänkte att om jag först kastar den hårt på fönstret så krossas den. Slipper jag skära mig allt för hårt.säng. De pratade om att de skulle ta livet av mig. Eller tortera mig. Jag stirrade på fönstret och undrade om jag skulle chansa och kasta mig ut. Två eller tre våningar ut. Sen gräs. Jag höll något lite och hårt i handen, en fjärrkontroll kanske. Tänkte att om jag först kastar den hårt på fönstret så krossas den först. Slipper jag skära mig allt för hårt. /Notis

    SvaraRadera